Gemeentelijk Nieuws
Onderwijsprestaties basisschoolleerlingen gemeente Coevorden verbeterd

De onderwijsprestaties van basisschoolleerlingen uit de gemeente Coevorden zijn in 2010 verbeterd ten opzichte van 2009. Dit geldt met name voor de taalprestaties en de score op de Cito-eindtoets. In tegenstelling tot voorgaande jaren scoren basisschoolleerlingen uit de gemeente Coevorden gelijk aan of hoger dan de landelijke taalnorm. Dit blijkt uit de Drentse Onderwijsmonitor 2010.

Het zijn met name de jongste leerlingen, tot en met groep 3, die jaarlijks vooruitgang vertonen wat betreft taalprestaties. Zij scoren op toetsen ver boven de landelijke standaardscore. Maar ook leerlingen uit de bovenbouw hebben hogere scores dan de landelijke norm. De score op de Cito-eindtoets is ten opzichte van 2009 met drie punten gestegen. De gemeente Coevorden staat met deze score op een gedeelde derde plaats in Drenthe.

 
Klantcontactcentrum gemeente Coevorden vanaf 5 april geopend in Hof van Coevorden

Het klantcontactcentrum van de gemeente Coevorden is vanaf 5 april 2011 geopend in het Hof van Coevorden. Het nieuwe adres: Kasteel 1 in Coevorden. Voor de eerste tien klanten die op 5 april in het Hof van Coevorden komen (vanaf 8.30 uur geopend), ligt een cadeaubon van 10,- van Theater Hofpoort klaar.

De Publieksservice van de gemeente Coevorden verhuist van 1 t/m 4 april 2011 naar het Hof van Coevorden. Om deze verhuizing mogelijk te maken, is op vrijdag 1 april alleen het loket Burgerzaken van de Publieksservice van 9.00 tot 10.00 uur geopend voor geboorte- en overlijdensaangiftes. De overige loketten zijn gesloten. Op maandag 4 april zijn alle loketten van de Publieksservice gesloten.

 
College gemeente Coevorden slaat eerste piketpalen voor inrichting klantcontactcentrum

De komende twee jaar zal de gemeente Coevorden op projectmatige wijze invulling geven aan de inrichting van een Klantcontactcentrum (KCC). Hiermee zet de gemeente Coevorden een belangrijke stap in de invulling van één van de hoof dpunten van het al eerder vastgestelde Dienstverleningsconcept: de klant staat centraal. Waar het op neer komt is dat het KCC zo is ingericht dat het niet meer uitmaakt voor welk product men komt en op welke wijze de klant contact met ons opneemt (bijvoorbeeld per mail of telefoon of brief). De kwaliteit van dienstverlening moet altijd hoog zijn en is erop gericht de klant zo snel en eenvoudig mogelijk van dienst te zijn!

 
Politieke Markt Coevorden live te beluisteren

Politieke Markt Coevorden live te beluisteren via www.raadcoevorden.nl

De Politieke Markt Coevorden is voortaan live op de website www.raadcoevorden.nl te beluisteren. Tijdens de raadsvergadering worden geluidsopnamen gemaakt die rechtstreeks worden uitgezonden via de website. Ook worden de opnamen opgeslagen waardoor ze als archiefmateriaal dienen.

Hét grote voordeel van de geluidsopnamen is dat inwoners niet meer naar de Politieke Markt Coevorden (PMC) hoeven te komen om het debat rechtstreeks te volgen. Dat kan vanuit huis. Voorheen werden de Kamers 3 en 4 uitgezonden door Radio Loco. Vanaf nu is het mogelijk alle Kamers te beluisteren via de website van de gemeenteraad. Ook besparen de geluidsopnamen kosten voor het notuleren.

 
Coevorden schrapt stembureaus in kleine dorpen

 

Coevorden -Inwoners van Noord-Sleen, Wachtum, Erm, De Kiel, Meppen en Wezuperbrug kunnen bij de verkiezingen van provinciale staten in maart niet meer in hun eigen dorp stemmen. De gemeente Coevorden heeft de stembureaus in deze zes dorpen geschrapt.

Coevorden heeft de afgelopen jaren veel energie gestoken in het motiveren van stemgerechtigden om hun stem uit te brengen.

Volgens Bouwmeester is het schrappen van de zes stembureaus niet in strijd met dit motiveringsbeleid.

 
<< Start < Vorige 51 52 53 54 55 56 57 58 Volgende > Einde >>

Pagina 54 van 58

Zoeken in de site

Willekeurige foto